2009年6月23日星期二

父爱的伟大

This is the most touching and inspiring video ever...感动人心的父爱。在电邮里收到这个,在这里和大家分享父爱的伟大。

One day, a son asks his dad "Daddy,
would you like to run a marathon with me?"
The father says "yes". And
they run their first marathon together.

有一天,兒子問爸爸:「爸爸你和我ㄧ起去跑馬拉松,好嗎?」
爸爸說好。

Another time, the son asks his dad again
"Daddy, would you like to run a marathon with me?
"The father says
"yes son".

第二次,兒子又問爸爸:「爸爸你和我ㄧ起去跑馬拉松,好嗎?」
爸爸又說好。

One day, the son asks his father
"Daddy, would you run the Ironman with me?"
The Ironman is the most difficult
triathlon ever (4 kms swimming, 180 kms bikin, 42 km running?)

有一天,兒子問爸爸:「爸爸和我ㄧ起去參加鐵人競賽,好嗎?」
鐵人競賽是最困難的比賽,必須游泳 四公里、腳踏車180公里、跑步42公里。

And the dad says
"yes".
爸爸說好,我們去參加。

The story looks simple until you watch
the following clip. Just amazing, how much can love be....?
以上故事看起來很簡單,請點選以下連結,觀賞影片,你將會了解愛的偉大!我用感動的淚水向這位父親致意,也分享給大家。

http://www.youtube.com/watch?v=VJMbk9dtpdY

3 条评论:

湖里浪激勵工作室 说...

看到你所推介的这部短片后,也让我终于明白只要心中有爱,生命自然就能散发出光辉。

VL. Les Sens 说...

感覺爸媽對子女的愛真的就是這麼的自然與毫無保留,僅管鐵人三項是這麼多滴限制,但為人父的還是答應了兒子的要求,我想…這就是無私的愛。

楚留香 说...

楼友:

大家能从这短片体会爱,想必心中也有漫溢的爱。